Regulamin
- Home /
- Page
Obchodní podmínky internetového obchodu
§ 1 Předběžná ustanovení
- Obchod, dostupný na internetové adrese https://obchodxl.cz/, provozuje společnost EXTRASTORE sp. z o.o. v Lodži, zapsaná do Národního soudního rejstříku Okresním soudem v Lodži, pro Lodž-Śródmieście, XX Hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000857485, se základním kapitálem 5000 PLN (splaceným v plné výši), NIP PL7252302342.
- Tyto obchodní podmínky jsou určeny spotřebitelům a stanoví pravidla a postup pro uzavření smlouvy o prodeji na dálku se spotřebitelem prostřednictvím obchodu.
§ 2 Definice
- Spotřebitel – fyzická osoba, která s prodávajícím uzavírá smlouvu v rámci obchodu, jejíž předmět přímo nesouvisí s její ekonomickou nebo profesní činností.
- Prodávající – EXTRASTORE sp. z o.o. v Lodži, zapsaná do Národního soudního rejstříku Okresním soudem v Lodži, pro Lodž-Śródmieście, XX Hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000857485, se základním kapitálem 5000 PLN (splaceným v plné výši), NIP PL7252302342.
- Zákazník – jakýkoli subjekt, který nakupuje prostřednictvím obchodu.
- Podnikatel – fyzická osoba, právnická osoba a organizační složka, která není právnickou osobou, jíž zvláštní zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, podnikající vlastním jménem, která používá Obchod.
- Obchod – internetový obchod provozovaný prodávajícím na internetové adrese https://obchodxl.cz/.
- Smlouva uzavřená na dálku – smlouva uzavřená se zákazníkem v rámci organizovaného systému uzavírání smluv na dálku (v rámci obchodu), bez současné fyzické přítomnosti stran, s výhradním použitím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku až do uzavření smlouvy včetně.
- Obchodní podmínky – tato pravidla a předpisy obchodu.
- Objednávka – projev vůle zákazníka učiněný prostřednictvím objednávkového formuláře, jehož cílem je přímé uzavření kupní smlouvy na výrobek nebo výrobky s prodávajícím.
- Účet – účet zákazníka v obchodě, ve kterém jsou uloženy údaje poskytnuté zákazníkem a informace o objednávkách, které zákazník v obchodě učinil.
- Registrační formulář – formulář pro vytvoření účtu, který je k dispozici v obchodě.
- Objednávkový formulář – interaktivní formulář dostupný v Obchodě, který umožňuje Objednateli zadat Objednávku, zejména přidáním Produktů do Košíku a upřesněním podmínek Kupní smlouvy, včetně způsobu doručení a platby.
- Košík – prvek softwaru obchodu, ve kterém jsou viditelné produkty vybrané zákazníkem k nákupu a možnost určit a upravit údaje o objednávce, zejména množství produktů.
- Produkt – movitá věc/služba dostupná v Obchodě, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
- Kupní smlouva – smlouva o prodeji výrobku uzavřená nebo uzavřená mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu. Kupní smlouva je také chápána – podle vlastností výrobku – jako smlouva o poskytování služeb a smlouva o dílo.
§ 3 Kontakt s obchodem
- Adresa prodávajícího: al. 1 Maja 31/33 l. 6, 90-739 Łódź
- E-mailová adresa prodávajícího: shop@obchodxl.cz
- Číslo bankovního účtu prodávajícího 200004348/3060 (CZ77 3060 0000 0002 0000 4348)
- Zákazník může s prodávajícím komunikovat na adresách a telefonních číslech uvedených v tomto odstavci.
- Zákazník může s prodávajícím komunikovat telefonicky v době od 8:00 do 16:00 hodin.
§ 4 Technické požadavky
Pro používání Obchodu, včetně prohlížení sortimentu Obchodu a objednávání Produktů, jsou nezbytné následující údaje:
- koncové zařízení s přístupem k internetu a webovým prohlížečem, jako je Google Chrome, Mozilla Firefox nebo jiný ekvivalent.
- aktivní účet elektronické pošty (e-mail),
- povoleny soubory cookie,,
- Nainstalovaný přehrávač FlashPlayer.
§ 5 Obecné informace
- Prodávající v maximálním zákonem povoleném rozsahu neodpovídá za jakékoli poruchy, včetně přerušení provozu Obchodu způsobené vyšší mocí, neoprávněným jednáním třetích osob nebo nekompatibilitou Obchodu s technickou infrastrukturou Zákazníka.
- Procházení sortimentu obchodu nevyžaduje vytvoření účtu. Objednávání produktů ze sortimentu obchodu je možné buď po vytvoření účtu v souladu s ustanovením § 6 obchodních podmínek, nebo po poskytnutí nezbytných osobních a adresních údajů, které umožní vyřízení objednávky bez vytvoření účtu.
- Ceny uvedené v obchodě jsou v českých korunách a jsou hrubé (včetně DPH).
- Konečná (konečná) částka, kterou má Zákazník zaplatit, se skládá z ceny za Produkt a nákladů na dodání (včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné), o nichž je Zákazník informován na stránkách Obchodu při zadávání Objednávky, a to i v okamžiku projevu vůle být vázán Kupní smlouvou.
- V případě smlouvy zahrnující předplatné nebo služby na dobu neurčitou je konečnou (definitivní) cenou celková cena zahrnující všechny platby za zúčtovací období.
- Pokud povaha předmětu Smlouvy přiměřeně neumožňuje výpočet konečné (definitivní) ceny předem, budou informace o způsobu výpočtu ceny, jakož i o dopravě, dodání, poštovném a dalších poplatcích uvedeny v Obchodě v popisu Produktu.
§ 6 Vytvoření účtu v obchodě
- Chcete-li si v obchodě založit účet, musíte vyplnit registrační formulář. Je nutné uvést následující údaje e-mailovou adresu, adresní údaje, heslo a telefonní číslo.
- Vytvoření účtu v obchodě je zdarma.
- Přihlášení k účtu se provádí zadáním přihlašovacího jména a hesla, které byly stanoveny v registračním formuláři.
- Zákazník má možnost kdykoli účet vymazat, a to bez udání důvodu a bez jakýchkoli poplatků, zasláním příslušné žádosti prodávajícímu, zejména e-mailem nebo písemně na adresy uvedené v § 3.
§7 Pravidla pro zadání objednávky
Pro zadání objednávky je nutné:
- přihlásit se do obchodu (nepovinné);
- vyberte výrobek, který je předmětem objednávky, a klikněte na tlačítko “Přidat do košíku” (nebo na obdobné tlačítko);
- přihlaste se nebo použijte možnost zadat objednávku bez registrace;
- pokud byla zvolena možnost odeslání Objednávky bez registrace – vyplňte Objednávkový formulář zadáním údajů příjemce Objednávky a adresy, na kterou má být Produkt doručen, vyberte typ zásilky (způsob doručení Produktu), zadejte údaje pro fakturu, pokud se liší od údajů příjemce Objednávky,
- klikněte na tlačítko “Objednat a zaplatit” a potvrďte objednávku kliknutím na odkaz zaslaný v e-mailu,
- zvolit jeden z dostupných způsobů platby a v závislosti na způsobu platby zaplatit za objednávku ve stanovené lhůtě, s výhradou § 8 bodu 3.
§8 Nabízené způsoby doručení a platby
- Zákazník může využít následující způsoby doručení nebo vyzvednutí objednaného výrobku:
- Dodání kurýrem, dobírka,
- Zákazník může použít následující platební metody:
- Dobírka
- Platba bankovním převodem na účet prodávajícího
- Elektronické platby
- Platba kreditní kartou.
(3) Podrobné informace o způsobech doručení a přijatelných způsobech platby naleznete na stránkách obchodu.
§9 Plnění kupní smlouvy
- K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník učiní objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s § 7 obchodních podmínek.
- Po podání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a zároveň ji přijme kvyřízení. Potvrzení o přijetí Objednávky a jejím přijetí ke zpracování je provedeno tak, že Prodávající zašle Zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem při zadávání Objednávky příslušnou e-mailovou zprávu, která obsahuje alespoň prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky a jejím přijetí ke zpracování a potvrzení o uzavření Kupní smlouvy. Okamžikem přijetí výše uvedené e-mailové zprávy zákazníkem je kupní smlouva mezi zákazníkem a prodávajícím uzavřena.
- Pokud si zákazník vybere:
- platba bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou, je zákazník povinen provést platbu do 2 kalendářních dnů od uzavření kupní smlouvy – jinak bude objednávka zrušena.
- platbu při dodání, je zákazník povinen provést platbu při dodání.
- platba v hotovosti při osobním převzetí zásilky, je zákazník povinen provést platbu při převzetí zásilky do 2 dnů ode dne obdržení informace, že zásilka je připravena k vyzvednutí.
- Pokud si Zákazník zvolil jiný způsob dodání než osobní odběr, Prodávající odešle Produkt ve lhůtě uvedené v jeho popisu (s výhradou odstavce 5 tohoto článku), a to způsobem, který si Zákazník zvolil při podání Objednávky.
- Pokud jsou objednány produkty s různými dodacími lhůtami, je datem dodání nejdelší uvedené datum.
- Počátek lhůty pro dodání Produktu Zákazníkovi se počítá následovně:
- Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.
- Pokud si Zákazník zvolí způsob platby na dobírku – ode dne uzavření Kupní smlouvy,
(6) Pokud se Zákazník rozhodne pro osobní odběr Produktu, bude Produkt připraven k vyzvednutí Zákazníkem v den uvedený v popisu Produktu. O připravenosti Produktu k vyzvednutí bude Prodávající Zákazníka dodatečně informovat zasláním příslušné e-mailové zprávy na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadávání Objednávky.
7 V případě objednávky produktů s různými daty připravenosti k převzetí je datem připravenosti k převzetí nejdelší uvedené datum.
8 Počátek lhůty, po kterou má být Produkt připraven k vyzvednutí Zákazníkem, se počítá následovně:
- Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou – ode dne připsání částky na bankovní účet prodávajícího.
- Pokud si zákazník zvolí způsob platby na dobírku – ode dne uzavření kupní smlouvy.
9 Dodání výrobku se uskutečňuje v České republice.
(10) Dodání Produktu Zákazníkovi je zpoplatněno, pokud Kupní smlouva nestanoví jinak. Náklady na dodání Výrobku (včetně dopravy, doručení a poštovného) jsou Zákazníkovi uvedeny na webových stránkách Internetového obchodu v části “Náklady na dodání” a při zadávání Objednávky, včetně okamžiku vyjádření vůle Zákazníka být vázán Kupní smlouvou.
Osobní odběr výrobku zákazníkem je bezplatný.
§10 Právo na odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.
- Lhůta uvedená v odstavci 1 začíná běžet od doručení výrobku spotřebiteli nebo osobě určené spotřebitelem, která není dopravcem.
- V případě smlouvy, která zahrnuje více výrobků, které jsou dodávány samostatně, po dávkách nebo částech, běží lhůta uvedená v odstavci 1 od dodání poslední položky, dávky nebo části.
- V případě smlouvy, která spočívá v pravidelném dodávání výrobků po stanovenou dobu (předplatné), běží lhůta uvedená v odstavci 1 od převzetí první položky.
- Spotřebitel může od smlouvy odstoupit podáním prohlášení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Stačí, aby spotřebitel zaslal prohlášení před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Vyjádření lze zaslat klasickou poštou, faxem nebo elektronicky zasláním vyjádření na e-mailovou adresu prodávajícího nebo odesláním vyjádření na internetových stránkách prodávajícího – kontaktní údaje prodávajícího jsou uvedeny v § 3. Vyjádření lze podat také na formuláři, jehož vzor je přílohou č. 1 těchto Pravidel a přílohou zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů, není to však povinné.
- Pokud je prohlášení spotřebitele zasláno elektronicky, zašle prodávající spotřebiteli na jím uvedenou e-mailovou adresu neprodleně potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy.
- Účinky odstoupení od dohody:
- V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
- V případě odstoupení od Smlouvy vrátí Prodávající Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy, všechny platby uhrazené Spotřebitelem, včetně nákladů na dodání věci, s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu dodání zvoleného Spotřebitelem, který je jiný než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.
- Prodávající vrátí platbu stejnými platebními metodami, které spotřebitel použil při původní transakci, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným řešením, které spotřebiteli nepřinese žádné náklady.
- Prodávající může zadržet náhradu, dokud neobdrží výrobek zpět nebo dokud mu nebude předložen doklad o vrácení, podle toho, která událost nastane dříve.
- Spotřebitel by měl výrobek zaslat zpět na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel informoval prodávajícího o odstoupení od smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud spotřebitel odešle výrobek zpět před uplynutím 14denní lhůty.
- Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení výrobku, včetně nákladů na vrácení výrobku, pokud výrobek vzhledem k jeho povaze nemohl být vrácen poštou obvyklým způsobem.
- Spotřebitel je odpovědný pouze za snížení hodnoty výrobku v důsledku použití výrobku jiným způsobem, než který byl nezbytný pro zjištění povahy, vlastností a fungování výrobku.
(9) Pokud vzhledem k povaze Produktu nelze zaslat zpět obvyklým způsobem poštou, budou informace o této skutečnosti, jakož i o nákladech na vrácení Produktu, uvedeny v popisu Produktu v Obchodě.
(10) Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se na spotřebitele ve vztahu ke smlouvě nevztahuje:
- pokud je předmětem plnění nerekonstruovaná věc vyrobená podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb,
- pokud je předmětem služby věc dodaná v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,
- kdy je předmětem plnění předmět podléhající rychlé zkáze nebo předmět s krátkou dobou trvanlivosti,
- za poskytnutí služby, pokud prodávající provedl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před provedením služby prodávajícím informován, že po provedení služby prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
- u nichž cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- kdy předmět plnění tvoří věci, které jsou svou povahou po dodání neoddělitelné od jiných věcí,
- v níž jsou předmětem plnění alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
- pokud jsou předmětem služby zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodané v zapečetěném obalu, pokud je obal po dodání otevřen,
- na dodávku novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném,
- v případě dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a poté, co prodávající informoval spotřebitele o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy,
§11 Reklamace a záruka
- Kupní smlouva se vztahuje na nové produkty.
- V případě vady zboží zakoupeného u prodávajícího má zákazník právo uplatnit reklamaci na základě ustanovení občanského zákoníku o záruce.
- Reklamace musí být podána písemně nebo e-mailem na adresy prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
- Doporučuje se, aby reklamace obsahovala mimo jiné stručný popis vady, okolnosti (včetně data), za kterých se vyskytla, údaje o zákazníkovi, který reklamaci uplatňuje, a požadavek zákazníka v souvislosti s vadou zboží.
- Prodávající je povinen na žádost o reklamaci odpovědět neprodleně, nejpozději však do 14 dnů, a pokud tak v této lhůtě neučiní, má se za to, že žádost zákazníka uznal.
- Zboží zaslané zpět v rámci reklamačního řízení je třeba zaslat na adresu uvedenou v § 3 těchto obchodních podmínek.
- Pokud byla na výrobek poskytnuta záruka, informace o záruce a jejím obsahu budou uvedeny v popisu výrobku v obchodě.
§12 Mimosoudní řízení o stížnostech a opravných prostředcích
- Podrobné informace o možnostech spotřebitele využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy a o pravidlech přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v kancelářích a na internetových stránkách okresních (městských) spotřebitelských ombudsmanů, společenských organizací, mezi jejichž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele, vojvodských inspektorátů obchodní inspekce a na těchto internetových adresách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php a http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Spotřebitel má k dispozici následující příklady mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy:
- Spotřebitel je oprávněn obrátit se na stálý smírčí spotřebitelský soud uvedený v článku 37 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci (Sbírka zákonů z roku 2014, položka 148, v platném znění) za účelem řešení sporu vyplývajícího ze Smlouvy uzavřené s Prodávajícím.
- Spotřebitel je oprávněn požádat zemského inspektora obchodní inspekce podle článku 36 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci (Sbírka zákonů z roku 2014, položka 148, v platném znění) o zahájení mediačního řízení za účelem smírného řešení sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím.
- Spotřebitel může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi ním a prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, jejíž zákonné úkoly zahrnují ochranu spotřebitele (např. Svaz spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů).
§13 Osobní údaje v internetovém obchodě
- Správcem osobních údajů zákazníků shromážděných prostřednictvím internetového obchodu je prodávající.
- Osobní údaje zákazníků shromažďované správcem prostřednictvím internetového obchodu jsou shromažďovány za účelem plnění kupní smlouvy a, pokud s tím zákazník souhlasí, také pro marketingové účely.
- Příjemci osobních údajů zákazníků internetového obchodu mohou být:
- V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě využívá poštovní nebo kurýrní způsoby doručení, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému dopravci nebo zprostředkovateli, který doručení jménem Správce provádí.
- V případě Zákazníka, který v Internetovém obchodě používá elektronickou nebo kreditní platební metodu, Správce zpřístupní shromážděné osobní údaje Zákazníka vybranému subjektu, který v Internetovém obchodě provádí výše uvedené platby.
4 Zákazník má právo na přístup ke svým údajům a na jejich opravu.
- poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, avšak neposkytnutí osobních údajů uvedených v obchodních podmínkách, které jsou nezbytné pro uzavření kupní smlouvy, má za následek nemožnost uzavření kupní smlouvy.
§14 Závěrečná ustanovení
(1) Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu se uzavírají v polském jazyce.
Prodávající si vyhrazuje právo provádět změny těchto obchodních podmínek ze závažných důvodů, tj.: změna právních předpisů, změna platebních a dodacích metod – v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují provádění ustanovení těchto obchodních podmínek. Prodávající je povinen informovat zákazníka o každé změně nejméně 7 dní předem.
(3) Záležitosti neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí obecně platnými ustanoveními polského práva, zejména: Občanský zákoník; zákon o poskytování služeb elektronickými prostředky; zákon o právech spotřebitelů, zákon o ochraně osobních údajů.
(4) Zákazník má právo využít mimosoudních postupů pro podávání stížností a zjednávání nápravy. Za tímto účelem může podat stížnost prostřednictvím online platformy EU ODR, která je k dispozici na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.